Sunday, October 4, 2009

" During Raya Day 2009 "

20/09/09 : Wah!!!Raya!!!Raya!!!Pagi raya nih my mom wake up us at 6.30 am..Pas siap mandi n solat aku,my sis n little sis tolong mak aku kat dapur..Prepared everything..Pagi ni aku pakai bju raya berwarna kuning..Ahaks..Pas sume yg gurl2 siap barulah kiteorg menyiapkan baby Azferizz Hizqeel yg berumur 5 bulan..Ahaks..Kami bersalaman pas my bro n my father balik dari semayang raya..Pastuh kiteorg mam beramai2..Adik-beradik aku yg lain x datng ag..

Malam raya plak aku ikut my parents g beraya umah member2..Member2 aku???Aku ne de member kat Ipoh ni coz aku penduduk setia Melaka & Johor so member2 aku byk dari area dua negeri tuh..Malam raya aku pakai kebaya warna hijau..Guess what???Baju ni milik my mom waktu zaman muda2 dulu..Ahaks..




21/09/09 : Raya Kedua???My xtvt??Emmmm..Raya kedua hanya duk umah menunggu kedatngan tetamu2 kehormat..Ahaks..Raya kedua nih aku pakai baju kurung warna maroon..Pagi2 aku duk ngadap Lappy pastu snap pic with my luvly baby Izz..Hehehe..Ada gak la member2 abg aku yg memenuhkan umah aku tuh..Pastu ptg aku n akak aku g Giant..Hehehe..

22/09/09 : Emmm..raya ketiga nih aku byk sikit berjalan..Macam2 umah aku g..Raya ke3 ni even hujan tp aku tetap berjalan..Aku diajak oley adik pompan aku g beraya umah member2 dia naik motor..Kiranya g merempit la..Hahaha..Bab2 merempit nih memng fav aku tp da hari hujan so kami naik kereta jerk..



23/09/09 : Raya ke4???Aku fully kat dapur..Help my sis untuk menyediakan juadah yg nak dihidangkan pada kekawan..Dari pagi weh aku duk dapur..Kami wat Cocktail Fruit,Spagheti Bolognese..Memng sedap n penat weh tp what else i can do??So i just help my sis n being a good sis that day..hahaha..Korg tgk la apa yg kiteorg wat kat dapur..Just look what our had prepared..Mesti terliur..ahaks..Oooopppsss luper..Harini aku pakai kebaya warna hitam..Hitam itu menawan rite??:-)..Sempat snap kat toilet Giant waktu beli barg2..Hahaha..



24/09/09 : Hari raya ke5 ni aku da x pakai baju kurung or kebaya..Aku jadi minah ranggi just pakai jeans n kemeja..Aku n my sis g Giant n after that kami beraya ke rumah member akak kat Taman Perpaduan..Tau katner??Kat area Ipoh gak la..Ahaks..Aku hanya ada hari ni jerk untuk berjaln sebab esoknyer aku da balik kampus..Nak wat macam ner xde tiket n i've got assigment to do..Itulah pengorbanan aku as a student..Hehehe..Poyola plak..



25/09/09 : Hahahaha..Times to go back campuss..Sedeynyerrrr :'-(..Org lain masih lagi seronok beraya tp aku da kena balik kampus..Tiket kul 2.30 pm so aku tunggu bas di Medan Gopeng..Yg antar aku waktu tu ialah mak,ayah,abg,adik n semestinyer baby Izz..Akak aku tak ikut coz dia waiting for her fwens to come to our house..So kat Medan Gopeng aku jumpe ngan Abg angkat aku dak ipoh tp study kat UTEM,Melaka..Nama abg aku tuh Abg Ashraf..Hehehe..

So bas aku sampai kul 3.30 pm..Kuang Hasam tak???Itulah satu2nyer bas yg g Segamat dari Ipoh..Cepat Ekspres..Ahaks..Dalam bas memng aku xdok diam..Aku siap duduk lepak sembang ngan pemandu bas..Ne taknyer yg pandu tu ayah angkat aku..Hehehe..Sampai Segamat kul 9 lebey..Bermulalah kehidupan aku di Segamat..Miss my hometown again..

No comments:

Post a Comment