Sunday, September 5, 2010

" Masam Manis Kami Bertiga "

hehehehe...hye semua..
kali ni nak citer pasal my kisah silam or my memory riang bersama dengn adik2 junior kesayangn aku..
emmm waktu aku part4 taun lepas..aku dapat bilik berempat..so aku senior dalm bilik tuh n dapat
2 org adik junior yg sama nama..sorg nama nurfarhanie sorg nama nur hanie..tapi panggil sama Hanie..
tapi kami wat 2 gelaran baru iaitu Hanie Kecik ngan Hanie Tinggi..hehehe..diorg cakap duduk ngn junior nih
tak best tapi bg aku ni lah sem yg paling best sebab dapat 2 org adik yg giler2 macam aku jugak.


gaduh??tak payah cakap sebab sometimes ada gak kami bergaduh tapi aku tak kisah semua tuh..byk pengalamn yg kami lalui bersama..salah satu nyer ialah mencari kutu..hahaha..pengotor kan aku nih..hehehe..
actually malam tuh hanie tinngi ni dok tergaru2 kepala dia sebab pe tah..gatai kot..so kami pon check kepala dia n finally jumpa lah anak2 kutu..hahaha..so aku n hanie kecik apa lagi kelam kabut lah mencari
kat kepala masing2 n alamak!!!kami pon ada gak..hahaha..

DARI KIRI : HANIE TINGGI, AKU & HANIE KECIK


so keesokan harinya kami g Guardian n dengn tanpa segan silu bertanya kat akak tuh "Kak,ada jual ubat kutu tak"??
malu tuh aku n hanie tinggi letak kat tepi..pedulik apa kan?lalu akak tu pon bg kami ubat kutu tuh..n bermulalah malam tuh aku,hanie kecik n hanie tinggi mandi serentak TAPI!!!bukan satu bilik air ye..
kami kepanasan malam tuh..habis kepala rasa panas jerk..malam tuh juga salah seorg member kami yg sama part dengn aku balik ke bilik kami n dia tuh menumpang je lah kat bilik aku sebab aku yg suh
dia duk ngn ak..dia pon dok check gak kepala dia n Akhirnya!!!Hah!!Dialah pembawa kutu2 tersebut..adoiyaiiii3x!!!hehehehe..


Pengalaman kedua ialah kami bertiga disyaki menghidap H1N1..Lalalala...mulanya si Hanie tinggi lah demam n aku lah yang dok
jaga dia sepanjang dia demam..kemudian berjangkit dengn aku n hanie kecik..kami cirit birit pada hari yg sama..malam tuh kecoh satu
tingkat aku yg kami bertiga kemungkinan kena VIRUS H1N1..So malam tuh jugak nak dekat kul 12 lebih AMBULANCE dtg amik kami bertiga n bawak
ke HOSPITAL BESAR SEGAMAT.Kami first time naik ambulance..hahaha..seronok betul lah..rasa macam betul2 penting malam tuh..

KATIL KESAYANGAN HANIE TINGGI & HANIE KECIK..HAHAHA..


KATIL KESAYANGN AKU


So kami pon tepon family masing2 n malam tuh jugak kami diambil darah..aku lah yg paling kesian sebab dia amik dua kali..tak jumpa urat katanya..
ooouuccchh!!!!sakit sangat2 owh..hanie tinggi kena masuk air sebab dia demam panas..sian dia..lepas dari tuh kami dikuarantin selama seminggu di umah warden..kami makan dalam tuh n semua dalam tuh..hari pertama duduk situ kami tak diberi makanan sampailah aku mengadu kat ketua MPP kiteorg..N Lepas dari tuh tetiap hari ada yg menghantar makanan..yeyeyeye...

n macam2 lah yg kami lakukan bersama..buka puasa bersama2,tido kat bawah sama..Hanie kecik n hanie tinggi,akak rindu kat kowg..
akak sayang kat kowg sangat2..

No comments:

Post a Comment