Tuesday, September 14, 2010

" HARI RAYA AIDILFITRI "

Hehehe..skunk masih lagi bulan syawal so dikesempatan ni aku nak menyusun 10 jari
untuk meminta maaf kat kekawan dan jugak sesapa yg mengenali diri nih.0-0 k..hehehe..
ok kali nih nak berceloteh tentng aktiviti aku time hari raya..

RAYA PERTAMA


K pada raya pertama macam biasalah pagi2 kena bgun mak abah kejukan kalo tak takleyh bgun woo..so pas mandi aku pon bersiap2 lah n tolong mak aku menyiapkan juadah di pagi raya..
macam biasa di pagi raya ada rendang,lemang,ketupat n biskut2 raya..pastuh ayah n abgku g semayang raya..raya taun nih best sikit sebab abgku wat satay..yup satay!!hehhe..
so pas semayng raya kakak aku yg no4 dtg ngn family dia..hehehe..so nak dijadikan cerita
raya taun nih jatuh pada hari jumaat so abahku n abg iparku g semayang jumaat..balik tuh kami bermaafan..aku dapat duit raya dari mak,ayah n abgku..ptg plak aku dapat duit raya dari abg iparku n kakakku..hehehe..


pastuh kami pon makan satay bersama2 dan melayan beberapa tetamu yg dtg..honestly raya pertama sesangatlah penat..
sebab tetamu tak henti2 dari pg sampailah ke malam..hoho..raya pertama macam biasa aku tak jalan kemana2 pon..hehhee..so malam tuh aku tido lewat jugak lah sebab bila badan dah mula oenat aku tak dapat nak tido..waktu nak tido tuh aku menunggu untuk hari esok menjelang..:-)

RAYA KEDUA

Ha,raya kedua nih lah paling best aku rasa..sebab ada adik n kakakku yg baru pas pantng tuh balik..hehehe..n raya kedua ni jugaklah aku dah kuar berjalan2..ok,kakakku sampai ptg tuh dalam kul 1 lebih..tapi disebabkan diorg penat' maka ptg n harituh kami tak kuar g memana pon..masih duk dalam umah yg tercinta..aku cuma main dengn anak buahku sahaja..hoho..

RAYA KETIGA

Ok..sepatutnya pagi nih aku n adikku akan ditinggalkan di JAYA JUSCO sebab my family semua nak ke Taiping so takut tak muat kete jadik aku n adikku takmolah ikut..so aku n adikku bersiaplah untuk ke Jusco sebab nak tgk wayang..kami hanya pakai bju biasa dengn seluar jean.Masuk2 dalam kete,akku cakap "weh kowg ikot sekali tau g Taiping"..adoiyai!!!dahlakami pakai jeans..sangat2 tak sesuai..hehehe..
so beraya lah kami kat Taiping pada raya ketiga.so balik dari Taiping mak ayahku tinggal di
rumah manakala aku n yg lain2 g Jusco untuk membeli apa2 yg patut..

hehehe..malam tuh
akak n adikku pon bertolak lah balik ke rumah mereka di NILAI..
itulah antara aktiviti2 aku pada raya pertama hingga keempat..

No comments:

Post a Comment