Tuesday, July 27, 2010

" Sifat Lelaki Yg Tak Best!!! "

Hye...Adoi3x..Long Time Giler Tak Tulis N Updated blog nih..
Emm kali nih nak cakap pasal insan berama LELAKI..Ooppsss!!!
macam hangat je topik kali ni kan??oklah..
pe yg u all tau pasal LELAKI nih??Macam2 kan??
I'm sure gadis2 kat luar sana ada pasangan yg bernama LELAKI ni kan??
Pe yang aku nak citer nih adalah perangai lelaki yg aku n pompan2 lain agak tak suka lah kan??

First of all ialah LELAKI YANG PANAS BARAN..Ooouuccchhh!!!Sangat2 benci lelaki yg panas baran nih..
Weh kontrol sikit la kan..Emm aku ada seorg kawan nih..Dia ada balak la yg type nyer panas baran..Kowg
ley bayngkan tak bila diorg gaduh jerk,pasti akan ada cacian dan makian..
Siap ugut2 nak bunuh n tak nak lepaskan membr aku nih..
Bukan tu jerk,balak dia nih siap maki hamun & menjerit tu??
Adoiyaii tak payah cakap sebab kalo gegendang telinga kowg tak kuat for sure dah
pecah dengar pakwe dia dok jerit2 nih..

Type ke-2 ialah LELAKI YG SUKA SUH POMPAN/AWEK BELANJE..Weh agk2lah kalo sekali dua takper lah..
Ni tak,kalo ley tiap2 kali kuar nak suh awek belanje..
Tolonglah kaum2 LELAKI,kowg tak malu ker??And yg tak ley blahnyer kalo guy ni dah kerja
tapi awek dia masih study,takkan nak suh awek belanja plak??Agak2 k..
Kalo aku nih,aku jenis tak kisah tapi jangan selalu..N jenis aku plak,kalo mintak dibelanje,
4 sure aku payah sikit tapi kalo ley biar aku yg rasa nak belanje..:-)

Yang ke3 plak
LELAKI HIPOKRIT/CAKAP BESAR..Wah!!Ni memng tak ley pakai la weh..
Buat apa ko nak cakap besar padahal benda tuh tak wujud pon..Sebagai contoh Ko cakap ko kaya
tapi bila kuar,ko sendiri takde duit nak makan..Hahaha..Quite nonsense lah weh..
Kalo kowg ni jenis yg biasa2 jerk,just terus terang..Tak semua gurl tuh akn memilih or demand..
just straight to the point n try to be urself sudahlah..Ok??

Yang ke-4 plak LELAKI CEMBURU BUTA..Ingat pompan je ke kuat cemburu??Hey2!!!Lelaki pon ada maa..
N Paling teruk ada je lelaki yg terlalu cemburu mengalahkan pompan..
Apa kes kalo nak g blaja ngn group yg dah sah2 ada makhluk berma lelaki ni takley??
Siap bg amaran lagi supaya belaja je kat umah or berkawan je dengn semua pompan..
Yang peliknya si awek tuh boley plak kowg nak kontrol tapi kenapa kowg tak boley nak wat macam tu gak??
Tak paham betul lah..

Kat ats tuh adalah ciri2 lelaki yg takley nak dibuat pakwe lah kan??Memng tak dinafikan bukan lelaki je macam tuh..
ada gak pompan macam tuh..So the conclussion masing2 kena tahu lah jaga diri n behave diri sendiri..
Bak kata pepatah " TENGOK DIRI SENDIRI DULU B4 NAK TEGUR OWG LAIN"..
Apa yg aku cakap nih adalah berdasarkan pengalaman aku sendiri dan juga kawan2 sekeliling aku..
Bukan nak main tuduh melulu tapi dah terbukti semua nih..er kowg jadik diri sendiri n yang paling penting
UBAHLAH diri tuh kalo ada diantara ciri diatas k..Astalavista..........
So kepada lelaki2 di luar sana tuh,better kowg berubah lah ye...:-)

2 comments:

  1. mak suke nok.
    mang sume kena kat btg hidung mak.
    ahahaha.
    nguks.
    sejibik jibauk tuh punye pangai.
    miahahaha.
    =]

    ReplyDelete
  2. memng aku perli ko pon nok..
    hahahha..
    no mana yg kena batang hidung ko weh??

    ReplyDelete