Thursday, July 29, 2010

" Dugaan & Dugaan "


Salam..Hype...This Time Aku Rajin gak lah nak mengupdated blog nih..
Emm k lah tajuk kali ni berkaitan dengn dugaan hidup..
Aku pasti semua yg bernyawa di muka bumi nih didatangi dengn pelbai dugaan dan ujian lagi2 kita ni as a muslim in this world..
Tapi pernah tak kowg terasa putus asa n seolah2 dah tak sanggup melalui ujian nih??

Yes Honestly aku pernah terasa macam tuh..Tapi takdelah sampai rasa dah tak sanggup nak hidup kan??
pernah terpikir untuk lari dari semua masalah tapi bila dipikirkan semula
manusia yang sempurna adalah manusia yg akan dihujani dengn dugaan..
Mana ada org yg hidup nih tak mengalami ujian kecualilah yg lainnya ialah jenis ujian yg diturunkan itu..

So dari situ kita dapat mengetahui sejauh mana ketabahan kita untuk menghadapi setiap ujian tuh..Same goes with me...
Even byk sangat dugaan yg boley dikatakan berat selalu menghujani diri ni tapi aku still nak tempuh.
Aku tahu untuk menghadapinya tak mudah..Cume apa yg aku harap ialah aku memerlukan seseorg disisi untuk aku meluahkan segala jenis masalah yg terbuku nih..
Bila aku rasa aku tak kuat aku selalu menghadap-NYA..Dari situ aku akn mendapat kekuatan
untuk menghadapi semua ni..


Dan alhamdulilah selama aku berpegang pada prinsip tidak meninngalkan apa yg penting,aku berjaya juga hadapi walaupun pada permulaan nyer aku tersungkur..
emm bulan ramadahn semakin menjelang..Dan kita as a muslim wajib menunaikannya..Jadi lagi byklah dugaan kita pada waktu fasting month ni..
Hopefully kita semua tabah menghadapinya ye..AMin!!

No comments:

Post a Comment